Trädgårdsfunderingar

Nu, en tredjedel genom april så börjar det kännas som att våren snart är nära. Och vår = trädgårdsfix!

Hon som bodde här innan körde på enklast möjliga, inte trevligast.

  • Gräsmattan är snarare en mossmatta, finns inte mycket gräs där inte… Får läsa på hur man tacklar det på bästa sätt.
  • Vi behöver sätta upp nån form av staket för att hålla busungarna inne i trädgården, blir inte så bra om de druttar över kanten och ner på gatan.
  • Vi behöver göra om altanen. Har redan hittat lite snyggt som jag är sugen på.

Bild

Och sen så kommer vi till det som är trevligt… plantera lite blommor och träd och buskar. Allium är fint och nåt som jag verkligen funderar på!

BildBildVet dock inte om jag är så sugen på en massa lila. Har tänkt mig lite körsbärsträd som alltså har rosa blommor, och så nåt annat rosablommande under dem, och så rosor. Och så fick jag syn på ett par jättesöta små tallar i en trädgård i stan som jag vill apa efter och skaffa likadana.

Dagens (eller ja, kvällens) funderingar.

Kommentera

