Hemmasytt

Tänkte äntligen ta och visa en av grejerna jag sytt till pojkarna. Att jag fortfarande behöver få koll på kameran är en annan grej, så att bilderna är lite suddiga bjuder jag på!

Dessa var tänkta som lite extra bra, fina kräklappar. Tyvärr funkar de inte riktigt lika bra till det som jag tänkt mig då de är lite för stela, men de är istället toppen som kräk-catcher i barnvagnen, på kudden, osv! Ena sidan är flanell – mjukt mjukt mot bebisens hud, och andra sidan är plastad frotté. Fortfarande mjukt så att man kan torka med båda sidor om det behövs, men plasten gör att det inte läcker igenom till ens kläder. Eller kudden, eller barnvagnen. ;)

Och så ett litet tips! I Holland använder föräldrar sig av de här vita tygbitarna till sina bebisar. De är gjorda i löst vävd bomull, är supermjuka, tunna och absorberar bra. Bra efter badet eftersom man lätt kommer åt i alla veck, och bra som kräklapp. Jag har ett gäng såna sedan storebror i familjen var bebis och har letat och letat efter fler här i Sverige utan att hitta några. Men nu hade vi tur! Min mamma var på Jysk och handlade, och där fanns de! Så det är mitt tips om du har en liten en, eller ska få. Superbra är de.

Kommentera

