Bebisfunderingar

Åh så mycket tankar som rullar runt i mitt huvud just nu…

Bebisnamn. Svårt att hitta bra pojknamn men kul att fundera på.

Om det kommer bli en pojke och en flicka, eller två pojkar, eller två flickor. Folk verkar tycka att tanken på två pojkar borde göra mig förskräckt, eftersom jag redan har en. Jag förstår inte alls den tankegången! Min son är underbar och skulle jag få två pojkar till som sen dessutom visar sig vara riktiga energiknippen (som han är) skulle det bli perfekt. Jag lär ju komma i form om inte annat, haha!! Flickor är naturligtvis också välkomna! Eller en pojke och en flicka! För min del spelar det verkligen ingen roll.

När vi ska börja fundera över att köpa bebiskläder.

Om vi ska köpa med oss någon form av inredning ifrån Holland innan vi flyttar.

Tummytub eller vanligt bebisbad?

Hur sonen kommer att reagera. Just nu klappar han på magen om jag hostar, ger den pussar och pratar om att mamma har bebis i magen. Fast ja, han har också bebis i magen ;)

Om jag ska våga mig på att köpa lite tyg när vi flyttat och sy egna filtar till bebisarna. Vill ha ganska grovt våfflat bomullstyg i fina färger(sånt som ibland används till badrockar). Såg något liknande nyligen och de filtarna var SÅ fina!

Om jag kommer att få tid och ro till att sticka sockor. Vill göra ett par till sonen till att börja med, kan bli lite för pilligt med sockor till små små tvillingar kanske. Så det får bli en sak i taget i såna fall.

Det värsta är att det här bara är en liten del av alla tankar just nu för sen är det såklart mycket runt flytten också…

Kommentera

