Organisera mera

Något jag tycker är viktigt i hemmet är bra förvaring och att man lär sig organisera sina saker. Och definitivt att man kollar igenom prylarna då och då och slänger/ger bort sånt som inte används!

Jag gillar fina grejer, men samtidigt blir jag lite nipprig av för mycket saker överallt. Mannen är mer av en samlare, sparar på gamla sladdar och kontakter och bra-att-ha grejer. Till viss mån tycker jag det är okej, men han skulle behöva bättre förvaring. Hittade en sån där engångsmugg i plast som han stoppat olika sorters skruvar i, bara en sån sak liksom ;) Så – förvaring står högt på prioriteringslistan!!

Sen så tycker jag det är riktigt snyggt med en öppen hylla i köket, som man ser en glimt av här. Inte så praktiskt kanske, men om det mesta är praktiskt och lättstädat kanske man kan tillåta sig en hylla som är lite opraktisk men fin?!

Har du några bra tips när det gäller att hålla undan prylarna?

Bilder ifrån Real Simple, Granit och Decor8.

Kommentera

