Falafel – del två!

Igår gjorde vi (jag) falafel till kvällsmat igen, och den här gången kom jag ihåg att fota lite!

De blev faktiskt ännu godare och finare den här gången. Mindre spiskummin, mer kanel, lite citron… Och så lite gurkmeja för färgen. Den här gången friterade jag dem istället för att försöka steka dem. Pitabröden fixade jag till i varma-mackorjärnet, men tror att det blir ännu bättre (och snabbare) att värma/rosta dem i en vanlig brödrost.

Vi kommer säkerligen äta falafel många gånger om, men jag ska inte skriva om det var evigaste gång ;)

4 responses to “Falafel – del två!

  1. Ska kika på Hemtex också! :) tack för tipset! Hoppas att du haft en skön helg! Falafel har jag aldrig gjort, kanske dags att testa? stor kram
    /d

  2. Jag har aldrig ätit Falafel. Blir lite nyfiken nu :-)

    Ha en fin tisdag

    • Det är nog en smaksak om man gillar det eller inte :) Vi lagar alltid en massa mat som är ny för oss eftersom vi är nyfikna på nya smaker. Svärmor tyckte inte det var så gott (fast å andra sidan åt hon utan pitabröd och sås = lite torrt!) :)

      Så testa vet jag! Eller ät det som lunch nån gång om du är ute och handlar, då vet du ju om det är värt att ge sig på sen :)

      Tack detsamma!

Kommentera

