Pioner

Ännu en bild på vackra pioner…

Vi hade pioner i rabatterna när jag var liten, men sen glömde jag i princip bort att de ens fanns. När jag höll på och letade blommor till min brudbukett så var jag på marknaden och kikade (vi har marknad varje vecka i städerna och byarna i  Holland) och råkade få syn på pioner. Det räckte att lukta på dem en gång och vips var jag tillbaka vid huset där jag växte upp.

Nu blev det inga pioner i min bukett eftersom det var fel årstid, men åh vad fina de är!

3 responses to “Pioner

  1. Pioner är fantastiska och jag drömmer om blekrosa i min framtida trädgård…

    Har ju nyss hittat till dig och måste säga grattis till tvilling-graviditeten! Känns som att det poppar upp tvillingar överallt :), bara i vår bekantskapskrets föddes det 4 par förra året. Min mans pappa är tvilling men jag har för mig att det kommer mest från kvinnan och att det ”brukar” hoppa över en generation. Så Alice kanske blir tvillingmamma en dag :)

    Ha en fin kväll!

  2. Tack så mycket :) I vår bekantskapskrets är vi andra paret som får tvillingar, eller ja, det är en väns syster som fått tvillingar. Spännande är det!

    Det är väl bara kvinnan som kan ”bestämma” om det ska bli tvillingar (i alla fall om det rör sig om tvåäggs), men kan hända att det kan föras vidare via männen i släkten och sen ”landa” hos en flicka. Vore väl skoj, även om det är svårt att tänka sig små 2.5 åringar som föräldrar en vacker dag!

  3. Vilken underbar bild. Så härliga färger.

Kommentera

