De där rosorna…

God morgon!

De underbara rosorna jag fick på mors dag bestämde sig för att börja  sloka  natten till igår. Efter lite googlande gav jag dem följande behandling:

Snittade om dem, och la dem sen i badkaret, täckta i iskallt vatten. De fick ligga kvar över dagen och framåt eftermiddagen då jag kom hem var de fina igen!! En pytteskvätt klor i vattnet i vasen eftersom det håller bakterierna borta (ja nästan i alla fall).

Nu står de där och är så fina igen! :)

2 responses to “De där rosorna…

  1. Oj vad bra tips! Har aldrig hört det där om att täcka dem med iskall vatten. Det måste jag prova nästa gång någon (eller jag själv) tycker jag förtjänar rosor. :)
    Tack för tipset!

  2. Klart du förtjänar rosor! Man ska skämma bort sig/bli bortskämd med lite fint blomster då och då tycker jag :)

Kommentera

