Smart till växterna!

Jag bestämde mig för ett par år sen att jag helt enkelt inte har gröna fingrar*, men nu nyligen fick jag för mig att jag skulle ha en jasminplanta. De luktar ju så gott och får såna fina vita blommor… Den har varit nära att torka ut ett par gånger och när jag nu fick syn på den här smarta lilla fågeln så vet jag att jag skulle fixa att hålla den vid liv!

Om ni går in hos Helena (En mammas dag) så ser ni den i genomskinligt ofärgat glas, och den vore ju helt klart snyggare! Frågan är bara om den fortfarande finns kvar. Jag får ju alltid skicka ut familjen för att kolla om jag är ute efter nåt som säljs i Sverige.

PS. Tror ni att en 2-åring skulle låta den vara i fred? Hmmmmmmm.

*Orkidéer räknas inte, de har jag i överflöd eftersom de kräver så lite av sin ägare. En skvätt vatten då och då så är de nöjda!

3 responses to “Smart till växterna!

  1. Nej men så typiskt! Därför ingen skrivit något på det inlägget då. Börjar verkligen tröttna på blogg.se alltså, så får se om jag blir en av er ”wordpressar” jag också :D Tack för att du sa till! Kram

Kommentera

