Avocado fries – njaaae

Jag testade att göra de där friterade avocadobitarna i söndags kväll (åter igen, får lära mig att testa saker dagtid så att jag kan fota utan blixt…) och kan väl inte säga att det var nån jättehöjdare. Jag följde ett lite annorlunda recept eftersom jag inte hade nån chans att få tag på panko.

Avocadosmaken försvann i kryddorna i paneringen (bl.a. kummin) så det var mest lite konstigt. Paneringen däremot lyckades jag utmärkt med. Och friteringen också. Tror de egentligen var ganska lyckade men föll mig helt enkelt inte i smaken.

Slutliga omdömet blev: Njae.

Ska testa med laxkuber tror jag istället. Har ingen aning om det blir gott eller inte, men jag vill testa! Och sen tänkte jag även göra wok med laxkuber. Älskar lax så det borde bli jättegott!

Kommentera

