Maskulint vs feminint

Det här är nåt jag tror många tampas med när de ska inreda tillsammans. Många män har en mer avskalad, modern smak, och många kvinnor gillar mjuka detaljer och pudriga färger. Jag generaliserar nåt enormt här, men det är ändå nåt jag tycker man märker ofta.

Hur löser man det då? Båda ska ju trivas i hemmet…

Bra idéer är att lyssna på varandra och gärna göra ett par moodboards där båda lägger till favoritfärger, material och stilar. Specifika möbler som de gillar. Sen plockar man ihop en stil utifrån det. Det kan bli oerhört spännande om man arbetar med kontraster och inte kör på med en stil från topp till tå.

Kollaget ovan är mina egna val. Ett annat exempel på färger som jag tror skulle kunna vara snygga tillsammans är vitt, mörkgrått och lite smutsigt rosa. Sen finns det ju tusen olika kombinationer man kan välja och man behöver inte göra det så mörkt som ovan. Men snyggt är det, och tror helt klart min man skulle säga okej!

Foton: Pinterest.
Kollage: Ett hem för 5.

Kommentera

